Τρίτη 20 Απριλίου 2021

ΑΕΙ Ηλείας, Η Κουτοπονηριά ενάντια στην Ορθολογιστική Κρίση

Και στο βάθος ο βωμός όπου όλα θυσιάζονται για την ψήφο και πιο πίσω ο λατρευτικός χώρος που λέγεται συμφέρον.

Κουτοπονηριά, Ψηφοθηρία και Συμφέρον σχηματίζουν ένα ακαταμάχητο τρίγωνο, χειρότερο καi από αυτό των Βερμούδων. Χειρότερο γιατί σιγοντάρεται από την ανοησία και αμυαλοσύνη του πλήθους που καταντάει μάζα και φροντίζουν γι αυτό οι πιο πονηροί, οι πολιτικοί.

Δρ Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης

Το πώς πρέπει να λειτουργεί ένα πανεπιστήμιο δεν τους, δεν μας, απασχολεί, ούτε μας απασχόλησε ποτέ. Το μόνο έργο στο οποίο ήμασταν πάντα θεατές, αδιάφοροι θεατές, ήταν και είναι αυτό του πανεπιστήμιου ενός χώρου κομματικής επέλασης και αντιπαράθεσης, ένας χώρος πρωτόγονου (κομματικού) πειραματισμού και άτεγκτου πρωτογονισμού.

Σύσσωμοι δήμαρχοι, βουλευτές, πολιτευτάδες, αντιπολιτευτάδες, τοπικές εφημερίδες, επιμελητήριο, περιφέρεια, όλοι εναντίων της επιστημονικής επιτροπής του πανεπιστημίου της Πάτρας, εναντίων του ειδικού δηλαδή. Αυτού που περισσότερο από κάθε άλλον ξέρει πως πρέπει να στηθεί και να λειτουργήσει ένα πανεπιστήμιο.

Σύσσωμοι όλοι οι πολιτευτάδες έστρεψαν τα όπλα τους εναντίον του πανεπιστήμιου καθώς δεν ρισκάρουν να χάσουν την χειραγώγηση και πανεπιστήμιου και όχλου. Δεν μπορεί το πανεπιστήμιο να αυτονομηθεί, δεν μπορεί να λειτουργεί με κριτήρια γιατί τότε τι θα κάνουν συνδικαλιστές και πολιτευτάδες; Παράλληλα έδειχναν στον όχλο τις ενέργειες τους καθιστώντας σαφές ότι ενεργούν για το όφελος των πολλών, του νομού Ηλείας. Χειραγώγηση σε επίπεδο όχι απλά διδακτορικού άλλα σε επίπεδο postdoc.

Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από το σπάσιμο ενός πανεπιστήμιου σε κομμάτια, σε τμήματα σκορπισμένα δεξιά και αριστερά. Ή μάλλον υπάρχει, η χειραγώγηση του από την αριστερή και δεξιά ιδεολογία και ιδεοληψία. H επιστράτευση του στους Φεουδαρχικούς κόλπους.

Φυσικά το υπουργείο, η πολιτική του ηγεσία, δεν έκανε αποδεκτή την πρόταση του πανεπιστήμιου της Πάτρας. Δεν θα έμενε ουραγός στην κούρσα της ψηφοθηρικής πολιτικής ούτε η πολιτική ηγεσία.

Πολιτικοί και πολιτευτάδες νίκησαν αυτούς που είναι οι πλέον ειδικοί για το στήσιμο ενός πανεπιστήμιου, τους πανεπιστημιακούς δηλαδή. Ο πρόεδρος μιας ομάδας παραγώγων έλεγε: δεν καταλαβαίνω, ένα τμήμα γεωπονίας δεν πρέπει να είναι σε ένα νομό γεωργικό;;;;

ΟΧΙ ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ. Ένα τμήμα γεωπονίας πρέπει να είναι μαζί με όλο το πανεπιστήμιο. Το  σπάσιμο σε κομμάτια και τα κουτσουλίσματα δεξιά αριστερά, ένα τμήμα εδω, ένα στην κολοπετινίτσα εξυπηρετεί μόνο τις καφετέριες και τις γκαρσονιέρες. ΟΧΙ το πανεπιστημιακό τμήμα και το πανεπιστήμιο. Και στην Σελήνη αν το φτιάξεις αλλά το επανδρώσεις αξιοκρατικά και με άρτιες υποδομές τότε οι πτυχιούχοι του θα οδηγήσουν στο επιθυμητό επίπεδο και την Γεωργία και την Οικονομία έστω και αν αυτή είναι 130 εκατ χιλιόμετρα μακριά, στον πλανήτη Άρη.

Δεν είναι αποστολή ενός πανεπιστημίου να ‘σηκώσει’ γεωργικά μια περιοχή. Αυτή είναι αποστολή του εθιαγε, των αιρετών, των υπηρεσιών, του νομικού πλαισίου και της αρωγής από την πολιτεία. Αποστολή του Πανεπιστημίου είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων επιστημόνων.

Νίκησε ο λαϊκισμός, αυτός νικάει πάντα. Για να γεμίσουν μερικές καφετέριες και ακόμα μερικές γκαρσονιέρες υποβαθμίζουμε τα πανεπιστήμια. Και ποιος φταίει γι αυτό;;;; όλοι εμείς από την καθημερινότητα μας μέχρι την κάλπη.

Τα επιχειρήματα που ακούστηκαν, και καμία σχέση είχαν και έχουν με την λειτουργία και αποτελεσματικότητα ενός πανεπιστήμιου, ταλαντώνονται γύρω από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και πλεονεκτημάτων όπως η Αρχαία Ολύμπια και η Γεωργική Παράγωγη αλλά και η οικονομική ανάπτυξη. Επίσης διατυπώθηκε η άποψη ότι οι φορείς θα πρέπει να έχουν λόγο.

Δηλαδή αν μπούμε για χειρουργείο θα πρέπει να συζητήσουμε με τον χειρούργο τις διαδικασίες και να έχουμε λόγο σε ποιες θα επιλεγούν τελικά. Επίσης όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε αεροπορικώς θα πρέπει να έχουμε λόγο στις διαδικασίες απογείωσης και προσγείωσης και στην πορεια που θα ακολουθηθεί.

Κάποιες αποφάσεις αφήνονται στους ειδικούς. Γι αυτό υπάρχει η εκπαίδευση, γι αυτό υπάρχουν οι ειδικοί.

Απογοητεύτηκα όταν διαπίστωσα πως ο μητροπολίτης Ηλείας συμπαρατάχτηκε με τους λαϊκιστές.

Μετρ του λαϊκισμού αποδεικνύεται ο πρώην βουλευτής Ηλείας του συριζα, κος Μπαλαούρας, ενώ και ένας αντιπεριφερειάρχης δεν υστερεί καθόλου.

Αν όλοι αυτοί ήταν έξυπνοι και λειτουργούσαν με βάση το εθνικό συμφέρον θα καταλάβαιναν το στοιχειώδες: την πρόταση ίδρυσης ενός πανεπιστήμιου στην Αρχαία Ολυμπία. Ενός πανεπιστημίου με τουλάχιστον 5-6 τμήματα ομοειδή και όλα μαζί. Είναι βαρύ το όνομα και η κληρονομιά που ακούει στο: Αρχαία Ολυμπία. Ένα τμήμα Φιλοσοφίας, ένα τμήμα Ιστορίας, ένα τμήμα Αρχαιολογίας, ένα τμήμα Φιλολογίας, ένα ΤΕΦΑΑ και ακόμα 1-2 συναφή και ομοειδή μαζί με προγράμματα σπουδών στην αγγλική αλλά και ίσως ακόμα 1-2 γλώσσες, με σωστή και άρτια υποδομή και την κατάλληλη επάνδρωση με αξιοκρατικά κριτήρια θα αποτελούσε κόσμημα και φάρο πολιτισμού.

Το πανεπιστήμιο δεν υπάρχει ούτε για να γεμίσει γκαρσονιέρες, ούτε για να γεμίσει καφετερίες, ούτε για να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη, ούτε για να υπογράφει μνημόνια συνεργασίας με δήμους και περιφέρειες. Υπάρχει για να εκπαιδεύσει με αρτιότητα και επάρκεια τους νέους επιστήμονες και για να παράξει γνώση και να λειτουργεί έτσι σαν φάρος μεταλαμπάδευσης.

Επίσης, το πανεπιστήμιο είναι η τελευταία, η ύστατη ευκαιρία για μόρφωση. Δηλαδή να ενσταλαχτούν Αξίες και Αρχές στο Πνεύμα του νέου επιστήμονα ώστε να εφοδιαστεί η κοινωνία με έντιμους, ηθικούς, πνευματικούς και ισορροπημένους ανθρώπους με αίσθηση δικαίου αλλά και ικανούς επιστήμονες.

Φυσικά το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει αποτύχει παταγωδώς όσον αφορά στο σκοπό του.

Η οικονομική ανάπτυξη είναι θέμα στησίματος παραγωγικών επενδύσεων και δημιουργίας θέσεων εργασίας και αυτό θα το αναλάβουν οι αρμόδιες υπηρεσίες και οι αιρετοί σε συνεργασία με τους νέους επιστήμονες αλλά και τους ταλαντούχους ανθρώπους ανεξαρτήτως σπουδών. Κυρίως όμως είναι θέμα νομικού πλαισίου και κινήτρων και αρωγής.

Εδώ όμως στην τριτοκοσμική χώρα που λέγεται Ελλάδα κυριαρχεί ο σφτιχταγγαλισμός των λαϊκιστών πολιτικών που φροντίζουν κυρίως να μην αποδεσμευτεί το μυαλό των πολλών από τον λαϊκισμό ώστε να μπορούν να τον χειραγωγούν. Οι πονηροί και κουτοπόνηροι σε θέση χειραγώγησης των αδαών.

Ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες αναφορές (τμήματα αναφορών) στον τύπο από το ενωμένο μέτωπο των αιρετών της Ηλείας:

http://ithominews.blogspot.com/2021/04/blog-post_98.html




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου