Πώς γλιτώνεις απ’ τον μαύρο Αχιλλέα
https://www.kathimerini.gr/opinion/561343324/po-s-glito-neis-ap-ton-may-ro-achille-a/
Ο Αχιλλέας ήταν μαύρος. Ομως ο Ομηρος ήταν τυφλός και δεν το είδε.
Τάκης Θεοδωρόπουλος
25.04.2021
«Τροία: η πτώση μιας πόλης». Σειρά παραγωγής του BBC1 που προβάλλεται στο Netflix. Την περασμένη Τετάρτη, στο χρονογράφημά μου σχολίασα το γεγονός ότι στη σειρά ο ρόλος του Αχιλλέα έχει ανατεθεί σε μαύρο ηθοποιό. Αναγνώστης μού επισήμανε ότι έγινε «ποιητική αδεία» και όπως ο Τζεφιρέλι μάς δείχνει τον Ιησού γαλανομάτη, έτσι κι εδώ ο Αχιλλέας είναι μαύρος. Υπερθεματίζω: ποιητική αδεία στον Ομηρο οι Τρώες μιλούν την ίδια γλώσσα με τους Αχαιούς. Ποιητική αδεία η Κλεοπάτρα του Μάνκιεβιτς μιλάει αγγλικά, όπως και ο Ζορμπάς του Κακογιάννη. Ποιητική αδεία πολλά μπορούν να γίνουν. Ομως, επειδή η ποίηση παράγει νόημα, το ζήτημα είναι ποιο νόημα παράγεται από όσους παίρνουν την άδειά της.
Ο γαλανομάτης Ιησούς
εντάσσεται σε μια περί κάλλους αντίληψη η οποία συνοδεύει την ύπαρξή του στην
ποίηση και στην εικονογραφία του χριστιανικού κόσμου. Αν ήταν μελαχρινός ή
ξανθός, αυτό εξαρτάται από την αντίληψη περί κάλλους που έχει ο δημιουργός του
έργου. Το ερώτημα που προκύπτει είναι σε ποια αντίληψη εντάσσεται ο μαύρος
Αχιλλέας, όπως και μερικοί από τους θεούς του Ολύμπου στη σειρά. Τι θέλει να
μας πει ο ποιητής; Οχι ο Ομηρος, ο σκηνοθέτης. Θέλει να μας πει ότι όπως ένας
λευκός άνδρας μπορεί να παίξει τον Οθέλλο, έτσι και ένας μαύρος μπορεί να
παίξει τον Αχιλλέα; Τον Οθέλλο είθισται να τον βάφουν μαύρο – και το μακιγιάζ
στο θέατρο μέρος της ποιητικής αδείας είναι. Εδώ όμως ο ηθοποιός διατηρεί όλα
τα φυλετικά χαρακτηριστικά του.
το αρθρο συνεχιζει αλλα το ερωτημα που τίθεται ειναι: από τον δημοσιογράφο πως γλυτώνεις;
σταματωντας να διαβαζεις αρθρα;
Η μοναδικη περιγραφη του Ιησου οφειλεται στον Πιλατο σε επιστολη του προς την Ρωμη κατα την οποια περιγραφει τον Ιησου ως εναν ανδρα που η ομορφια του προκαλει δεος και τα ματια του εχουν χρωμα γαλανο.
ποσα ακομα ψευδη και λαθος πραγματα μεταφερουν οι δημοσιογραφοι;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου